Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb een motor van 80a bij 24v deze motor zijn snelheid wil ik van 100% tot 0% elektrisch kunnen regelen hoe zou ik dat kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Daar moet een hele dikke potmeter tussen. De grote daarvan moet je even door een electrotechnicus laten berekenen. Dat is hier niet op te lossen om problemen te voorkomen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben wat gaan kijken naar elektrische dimmers of regelunits, maar de meeste hebben een probleem met gelijkspanning, maar meestal met de stroomsterkte.

Bv. zoiets, maar die kan enkel tot 20A.
http://www.luedeke-elektronic.de/products/Elektronik-Module/Leistungsregler/PWM-Leistungsregler-Gleichspannungsregler-9V-12V-bis-28V-DC-max.html?XTCsid=018e1a4e626830a70c63ff3102c0b9f0

Een regelbare spanning of stroombron lijkt me handig. Een pulserende gelijkspanning met een hoop vermogen; dus feitelijk hoe je een modelbaantreintje aanstuurt, maar dan in het groot. ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing