Kent iemand nog een leuke/interessante fotograaf?

Ik moet een presentatie houden over een bekende fotograaf. Wie weet kent iemand hier er nog een.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (7)

Jan Vermeer.
Een erg bekende natuurfotograaf.
http://www.janvermeer.nl

Toegevoegd na 20 uur:
Frans Lanting is ook een erg goede natuurfotograaf. Zie de foto van de pinguins.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kende ik nog niet, hij is inderdaad erg goed. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prachtig!!
Spencer Tunick...

http://buitenland.nieuws.nl/587776

Zeer actueel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Walgelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi juist...
govert de roos

Anton Corbijn = Fotograaf van bekende artieste

Toegevoegd na 50 seconden:
hier een lijst met een heleboel fotograven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Henri Cartier-Bresson, de fotograaf van het beslissende moment; voor mij de beste van de vorige eeuw.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor soort fotografie vind je leuk?

Een paar van mijn favorieten:
Elspeth Diederix (Nederlandse fotografe, poëtisch, zwevende voorwerpen op vreemde plaatsen, echt heel bijzonder)
Teun Hocks (Nederlandse fotograaf, schildert zijn achtergronden, poseert zelf in zijn foto's, zeer humorvol)
Ellen Kooi (Nederlandse fotografe, plaatst mensen in omgevingen, maar de omgeving is het uitgangspunt, niet de mens)
Hiroshi Sugimoto (Japanse fotograaf, heeft een heel toffe serie waarin hij een hele bioscoopfilm in 1 beeld vat door de sluiter de hele film open te laten, sprookjesachtige sfeer)
Myoung Ho Lee (fotografeert bomen in hun natuurlijke omgeving, maar dan weer met een groot scherm erachter, poëtisch)
Nan Goldin (heftige foto's van haar eigen leven, waaronder portretten van nadat ze door haar vriend geslagen was)
Diane Arbus (fotografeerde mensen, vaak bijzondere mensen, als tweelingen, lilliputters, transseksuelen)

Oke, dit allemaal typen duurt te lang, ik typ wel gewoon wat namen van interessante fotografen, kijk zelf maar bij google afbeeldingen wat ze doen :)
Tim Walker, Rineke Dijkstra, Erwin Olaf, Annie Leibovitz, Carli Hermes, David laChapelle, Laszlo Moholy Nagy, August Sander

Foam magazine heeft trouwens vaak heel bijzondere fotografen, als je op http://www.foammagazine.nl/portfolio?foto=1 kijkt, en dan het laatste getal telkens verandert, kan je een heleboel portfolio's van interessante fotografen zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Piere en Gilles , lekker kitch maar fantastisch gevonden
de ene fotografeerd en de andere schilderd zelf op de foto's een kitcherig beeld