er zijn wel GPS'en , die tegen water kunnen, maar onder water (dieper dan 10 cm) werkt de GPS niet. Dat komt omdat de GPS gebruikt maakt van een hoog frequent signaal wat niet doordringt in water.

Ik heb wel eens gelezen dat je de GPS-ontvanger mee kan voeren aan de oppervlakte in een waterdichte doos/hoes, die zou je dan af en toe even naar beneden kunnen trekken om je positie te checken. Ook zijn er elektrische Kompassen, deze werken ook onderwater, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
gps werkt niet onder water daar word genavigeerd met een gegist bestek doordat de plaats van vertrek bekend is en de richting en afstsand geregistreerd word kun je op een kaart via een plotter je koers uittekenen omdat hier wat onnauwkuerigheden in kunnen sluipen word di gegist genoemd, het systeem werk echer met moderne apperatuur ook nauwkeurig.