Weet iemand of er een apparaat bestaat die afstand en snelheid via de satelliet berekend (geen stappenteller)?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (4)

Een telefoon met GPS.
Voor deze telefoon zijn dan weer talloze apps te verkrijgen (bijvoorbeeld hardloop apps) die je gelopen/gefietste/gereden afstand en de snelheid daarvan kunnen bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is al een tijdje geleden dat ik zelf zo'n app heb gebruikt maar wat je kan doen is in de Playstore op 'hardlopen' zoeken en dan een beetje experimenteren wat je persoonlijk een goeie app vindt.
Daarnaast bestaan er inderdaad ook tal van apparaten die dit kunnen; zo zijn er zelfs al GPS horloges van de bekendere navigatiemerken die je op veel plekken online kunt bestellen
Ritsuka
10 jaar geleden
Endomondo en Strava zijn bekende apps, en werken best goed.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een los apparaat verwijs ik je naar mijn antwoord....
Al ver voor de GPS-apps op smartphones bestaan losse GPS apparaten, o.a. van Garmin.
Tegenwoordig ook in horloge-vorm zodat je er geen last van hebt tijdens het joggen.
De eenvoudigste vormen houden al afgelegde weg en snelheid bij, de duurdere hebben ook kaarten aan boord waarbij je de afgelegde weg kunt terugzien.

Toegevoegd na 9 minuten:
Een voorbeeld van een dergelijk apparaat vindt je in bijgaande link. Dergelijke apparaten zijn al voor ongeveer € 100 te koop, maar je kunt ze ook eerst een dagje huren om te zien of het wat voor je is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
die apparaten bestaan en heten navigatie apperaten ook wel navi of tom tom vele mensen gebruiken ze om met de auto van hot naar haar te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een goed apparaat is je smartphone en een heel goed programma is het gartis sportstracker dat zowel voor android als voor ios is te downloaden. Het meet via de satelliet snelheid, gemiddelde snelheid, hoogte en tijd en tekent de route ook nog op een kaartje uit. Je kunt alles eenvoudig naar je pc oploaden zodat je later je routs nog eens kunt bekijken.