Wat te doen als mijn HP Printer niet meer wil printen doordat een corrupte file in de queue staat en niet kan verwijderd worden?

Ik heb een HP Deskjet 1050 J410 printer en er staat een document in de wachtrij die niet verwijderd kan worden. Hierdoor kan dus ook niks anders geprint worden. Scannen lukt wel nog, maar ik moet dus printen. Iemand een idee? Ik heb de software al eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd maar dat doet niks. Het document blijft in de afdrukwachtrij staan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Ga eens naar start/uitvoeren
Type hierin services.msc
Zoek in de de lijst van de services de service "printspooler" op.
Klik hierop met de rechtermuisknop en stop het proces.

Kijk nu eens of je de documenten wel kunt verwijderen.
Ja, dan kunt u de printspooler weer opstarten.
Nee?
Dan kunt u de printspooler uit laten.
En dan nogmaals de printerdriver verwijderen.
Daarna ga je het gehele softwarepakket verwijderen van HP

Daarna reboot je het systeem en controleer in services.msc als de printspooler weer is opgestart.
Zo niet, dan even met de rechtermuisknop deze op starten zetten.

Daarna installeer je opnieuw je printer.

( even in het Jip en Janneke's )
De Printspooler beheert namelijk de documenten die je naar de printer stuurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Heb je ook al de printer 'verwijdert'? Bij configuratiescherm selecteer je dan de printer en dan gooi je deze eraf. Vervolgens voeg je de printer weer toe. Misschien werkt dit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook al gedaan. Had de printer daar eruit gegooid en vervolgens de drivers opnieuw geïnstalleerd zodat ie er terug tussen stond. Geen effect. Afdruklijst blijft hetzelfde met die ene file die ik niet weg krijg.
Het hangt af van welk OS je hebt. De link verwijst naar oplossingen in WindowsXP. Er zijn vast vergelijkbare oplossingen voor Vista, Windows7, etc.. Even zoeken zou ik zeggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een link voor Vista en Windows7 toegevoegd.