Bestaat er een mediaspeler zonder scherm?

Dag allemaal,
Ik ben op zoek naar een mediaspeler voor in de auto. Binnenkort is het weer vakantie tijd en hebben we een lange reis voor de boeg. Nu wil ik voor de kids eigenlijk iets hebben om bezig te zijn in de auto, bestaat er zoiets als een simpele media speler zonder scherm waar ik mijn eigen schermpjes op aan kan sluiten en via een usb poort (harde schijf) films e.d. kan uitlezen. Maar bijvoorbeeld ook muziek luisteren en foto's bekijken?

Vergelijkbaar met Renault R-Link: icoontjes met [Media], [Foto's], [Films]. Dus zonder vast scherm, zo kan ik schermen naar mijn keuze aansluiten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk dat een Raspberry Pi met RaspBMC ofwel XBMC uitkomst kan bieden. Voeding eraan vanuit autolader van bijvoorbeeld Samsung, en video-/audiokabels naar je schermen. Volgens mij moet dat lukken. Gewoon even Google'n op RaspBMC...

Op een ipod classic kan je externe schermen aan sluiten. Neem een 80gb daar kan veel op.

Dit is zeker mogelijk. Als je niet te veel stroom wilt verbruiken is een Raspberry Pi een aanrader. Als alternatief zou je ook een Android TV box kunnen nemen als je niet te veel zelf wilt klooien. Kijk anders even in mijn bron daar vind je meer info van usb aansluitingen tot Streamen en andere opties van deze 2 mediaspelers.

Bronnen:
http://www.jouwmaatkast.nl/blog/wat-is-een...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100