Wat moet ik doen om mijn WD Elements het weer te laten doen?

Ik heb een WD Elements SE met USB 3.0.
Toen ik hem zonet in mijn computer plugde, begon hij rare geluiden te maken, terwijl hij geen geluid hoort te maken. Mijn computer zag hem ook niet meer.
Heeft iemand enig idee hoe dit komt en vooral: hoe ik het kan oplossen?

Alvast heel veel dank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is niet helemaal hetzelfde als op het plaatje, want die van mij heeft 1TB aan geheugen..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
PC uit doen. HDD aansluiten en PC aandoen.

Het beste antwoord

dit kan ontzettend veel zijn, het kan kortsluiting zijn maar het kan ook doorbranding zijn (bijna onmogelijk, maar toch). Je kan even kijken bij je computer door naar apparaat beheer te gaan en dan externe poorten. zo kan je zien of je WD nog wel signaal zend. anders toch even terug naar winkel/ etc.