Werkt een deurbel beter op een adapter dan op een 9 volts batterij?

Ik heb net een nieuwe (bedrade) deurbel gemonteerd. Alleen werkt deze een paar keer wel en dan weer niet. Alles zit goed aangesloten en de draad is zo'n 7 meter van drukknop tot bel. Zou het helpen om de bel op een 9 volts adapter aan te sluiten ipv op de batterij? (De batterij is nieuw) Of mag je zelfs de spanning verhogen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

het is altijd beter met netvoeding (maar ga a.u.b. niet hoger dan 9 v anders ontploft de deurbel!)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens of de contacten van de drukknop goed schoon zijn.