Ik heb een vraag over een stopcontact waar ik weinig verstand van heb, wat ik ermee aan moet ?

Hey , ik was gisteravond zoals normaal in me kamer en ik had me laptop aan met een verlengsnoer die in een stopcontact zat, ik wou ook me tv aandoen dus ik deed mijn stekker in hetzelfde stopcontact (niet het verlengsnoercontact maar het stopcontact zelf) en ineens een knal en een flits, ik schrok nogal en het hele huis was donker, hierna bij de stoppen alles opgelost, licht weer aan en ik deed dit keer een oplader erin van een mobiel, en weer knal licht , en alles in huis was weer uitgevallen, dus ik wist meteen dat het aan t stopcontact lag, kreeg een reactie op een andere site dat ik miss teveel in huis aan had, had alleen in 1 kamer licht aan en beneden een andere tv plus wat lampen, maar dat is t zowiezo niet want dit is in jaren niet gebeurd

op google kon ik hier weinig over vinden, mijn vraag is dus wat dit is , en of het gevaarlijk kan zijn , en hoe ik dit het beste kan oplossen ben erg onervaren met stroom etc.

alvast bedankt gr

10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Je hebt in elk geval een kortsluiting in het stopcontact, vermoedelijk heb je een draad beschadigd,of losgetrokken uit een contactpunt. dit is alleen op te lossen door de stroom van de betreffende groep uit te schakelen in de groepenkast, het betrefffende stopcontact demonteren en controleren en dan eventueel te vervangen,cq te repareren wat er kapot is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
andyka
10 jaar geleden
Zo iets vermoede ik idd al, nu weet ik het zeker. hier heb ik veel aan , bedankt voor het reageren .