Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe worden de trappen bepaald waarmee deze oplader te verstellen is?

Deze oplader heb ik bij de Action gekocht, ik was benieuwd hoe het nu precies in zijn werk gaat dat als je aan de beide kanten van het draad trek, het draad langer wordt en op zijn plek blijft zitten.

Het uitrol gedeelte begrijp ik, dat werkt door middel van een bladveer (meerdere benamingen).

Alleen snap ik niet hoe ervoor wordt gezorgd dat de veer zichzelf niet oprolt (en de kabel dus op de gewenste uitrol afstand blijft)?

Ik heb de oplader uit elkaar gehaald, en zag dat op de trommel (het deel waar de veer in zit, en het draad omheen gewikkeld is), een soort labyrint zit, met daarin een klein balletje.

[IMG]http://i40.tinypic.com/a4u9mh.jpg[/IMG]

Hopelijk kan iemand mij dit uitleggen.

Groeten, Tim

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
561

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Mogelijk zit er helemaal geen veer in die de kabel weer wil oprollen, maar een wrijving (rem) waardoor de kabel niet vanzelf afrolt.
Het kan ook zijn dat er wel een veer in zit, maar ook een rem die één kant op werkt.
Vaak kun je dan die rem lossen door ergens op te duwen of iets te verschuiven, waardoor de kabel alsnog wordt opgerold door de veer.
Voorbeelden: een meetlint/rolmaat, het snoer van een stofzuiger.
(Lees meer...)
Reddie
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding