tomtom600, kun je die aanpassen aan je eigen wensen?

Heb nu een tomtom waar ik zelf stemmen aan kan toevoegen en waar ik het plaatje van de auto op de kaart kan aanpassen. Helaas, de oude heeft het begeven en ik ben op zoek naar een andere, bv de tomtom 600.
Weet iemand of ik dat in de tomtom 600 ook kan? Ik hoor diverse antwoorden, maar vooral dat het niet kan in deze nieuwe versie van tomtom.
Een tomtom gebruik je voor de navigatie, maar toch vind ik het wel leuk als dat wel zou kunnen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het installeren van stemmen is ook mogelijk met de nieuwere TomToms, welke gebruik maken van MyTomTom (dit gaat via de website van TomTom zelf).
Zie voor een instructie over hoe dit te doen: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/3200/ en dan kiezen voor "Navigatiesystemen die MyTomTom gebruiken".

Het veranderen van het "auto plaatje" is volgens de website van TomTom ook met MyTomTom mogelijk: http://nl.support.tomtom.com/app/answers/detail/a_id/14345.

Al is het wel de vraag of je het plaatje wilt veranderen, de kaarten van de nieuwste generatie (Go 400/500/600/5000/6000) zien er anders uit dan voorheen. Deze bevatten een 3D weergave van de omgeving, in steden heb je ook 3D visualisatie van gebouwen om je heen.

Het verschil tussen de 600 en 6000 is met name dat de 6000 een eigen simkaart bevat waarmee de TomTom Traffic (voorheen HD Traffic) kan worden ontvangen, ook in het buitenland.
Met de 600 is dit ook mogelijk, maar daarvoor zal je je mobiel moeten koppelen aan de TomTom, waarna de TomTom een de internet verbinding van de telefoon gebruikt om de verkeersinformatie op te halen. Als je over de grens gaat, krijg je met je mobiel te maken (hoge) roaming kosten (zelfde verschil tussen de 500 & 5000)

Het verschil tussen de 400/500(0)/600(0) is het formaat van het scherm.
De 400 heeft een 4.3" scherm en een andere raamhouder (houder zit vast aan de TomTom). De 500 en 5000 hebben een 5" scherm en de 600 en 6000 hebben een 6" scherm, het grootste scherm wat TomTom uitgebracht heeft.

Het navigeren naar een adres is ook vereenvoudig op de bij de laatste reeks TomToms. Het is niet meer nodig om te beginnen met een plaatsnaam, er kan rechtstreeks een straatnaam of een nuttige plaats worden ingevoerd, waarna de suggesties snel worden weergegeven, de meest dichtstbijzijnde als eerst.