Tandenborstel (elektrisch) Moet je die altijd terug op de lader zetten, of wat is het beste voor het apparaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
19.4K

Antwoorden (9)

Hoewel het voor veel accu's tegenwoordig geen kwaad meer kan om ze op een lader te zetten is het toch aan te bevelen om de tandenborstel gewoon helemaal leeg te poetsen alvorens hem weer op de lader te zetten.

Dit blijft gewoon het beste voor accu gevoede apparaten en zorgt ervoor dat de niet "lui" worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nee, dat is met de huidige generatie accu's niet meer nodig.
Die worden niet meer 'lui', dat is heel lang geleden in het NiCad tijdperk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat niet alleen.. maar hij poetst 't lekkerst EN 't best als tie vol is..
Ondanks dat vele menen dat de huidige accu's er wel tegen kunnen of niet 'lui' worden is het toch het beste om ze niet constant onder stroom te laten staan.
Ik heb mijn electrische tandenborstel nu twee jaar en hij doet het nog net zo goed als toen ik 'm kocht.
Ik heb dan ook een schakelaartje ertussen gemaakt en zet er dus pas een nacht stroom op als hij leeg of bijna leeg is, je kan ook gewoon steeds de stekker eruit trekken, en het bespaart je ook nog eens stroom ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het advies wat ik kreeg was, pas opladen als de accu leeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kzet hem zelf altyd terug op de oplader,dat gaat prima heb hem al byna 2,5 jr.merk oral b
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is afhankelijk van het soort batterij. Een NI-CAD (nikkel-cadmium) batterij moet eerst helemaal ontladen voor het weer opgeladen wordt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij nieuwe tandenborstels is het aan te raden dat je ze leegpoetst en dan oplaadt. Dat scheelt natuurlijk ook elektriciteit.

Als je tandenborstel al ouder is en je kan niet zo vaak meer poetsen, dan kan je ze net zo goed continu op de lader zetten. De accu is dan al op en dan push je het product totdat je echt een nieuwe moet kopen. Dit kan nog jaren goed gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
beste voor de accu: leegpoetsen en dan volledig opladen

beste voor je tanden: altijd met volle accu poetsen

wat vind jij belangrijker?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet hem altijd terug, geen problemen mee tot nu toe
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het beste is om de tanden borstel op te laden en dan gebruiken tot die helemaal leeg is en dan weer helemaal opladen en niet constant op de lader dan word die lui

grzz