Buitenboords motor Yamaha 2B valt stil na +-30sec hoe komt dit?[2takt motor]

Buitenboords motor Yamaha 2B valt stil na +-30sec hoe komt dit?[2takt motor] kan iemand mij helpen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik neem aan dat hij gedurende die 30 seconden voorafgaand aan het stilvallen vlekkeloos loopt.

Meest waarschijnlijk is, dat het stilvallen wordt veroorzaakt door een gebrek aan benzine.

Het kan zijn dat hij de benzine opgebruikt die in de vlotterkamer aanwezig is, en als die op is valt hij stil.

Waarschijnlijk is er een verstopping of een vernauwing bij de vlotternaald van de carburateur.
Kan ook zijn dat het zeefje verstopt is boven de vlotterkamer.

Er wordt onvoldoende benzine doorgelaten, nodig voor normaal verbruik.
Als de motor niet loopt, sijpelt een beetje benzine langs de verstopping en zo raakt de vlotterkamer vol.

Dus de benzine toevoer van de carburateur schoonmaken tot in de vlotterkamer.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord