Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik een ebook koop, blijft het boek dan voor altijd op mijn ereader staan?

Of verdwijnt het na een jaar of twee jaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Het boek blijft op de e-reader staan zolang als jij dat wilt of tot de e-reader kapot gaat.

In feite is een eBook niet meer of minder dan een bestandje waarin het boek staat. Dit bestandje staat in het geheugen van de e-reader of op het geheugenkaartje dat je in de e-reader gebruikt. Als de e-reader of het kaartje kapot gaan is het weg.

Als je een boek bij Amazon koopt en je gebruikt een Kindle van Amazon als e-reader dan kun je het boek altijd weer gratis downloaden. Ik weet niet of andere shops ook deze service hebben. De meeste mensen (waaronder ikzelf) zetten het boek ook op de PC zodat je altijd een backup hebt. Ikzelf gebruik daar Calibre voor (zie de link). Dat is gratis, heeft veel functionaliteit en wordt actief onderhouden (er komen regelmatig nieuwe releases uit).

Toegevoegd na 4 minuten:
Er zijn bibliotheken waar je ebooks kunt lenen. Als de leentermijn verstreken is kun jet het boek niet meer openen. Je moet het daarna doorgaans wel zelf van je ereader verwijderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een bestand dat je hebt gekocht en/of gedownload. Het werkt net als een foto of een Word document oid. Het gaat niet uit zichzelf verdwijnen, tenzij je reader kapot gaat. Als je wil kan je het zelf verwijderen.
Het is wel verstandig je ebook te kopieren naar je computer zodat je een back-up hebt voor als je reader kapot gaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding