Kan een thaise stekker in een engelse stopcontact?

De stekkers zijn volgens mij bijna hetzelfde alleen is de Thaise met 2 en Engelse met 3 dus kan de Thaise in de Engelse stopcontact?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat kan niet. Het zijn beiden ander soort typen stekkers die niet vervangbaar zijn. Maar geen nood, een wereldstekker biedt uitkomst.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De 3e "poot" op een Britse stekker heeft (naaste aarde) een extra funktie: deze opent de ingangen voor de stekkerpolen (binnenin de contactdoos). Dus die Thaise stekker, zelfs al zouden afmetingen hetzelfde zijn, krijg je niet ingeplugged in een Britse contactdoos. NB Daarnaast hebben Britse stekkers ingebouwde zekeringen.