Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik hier in Nederland een electrisch apparaat met onderstaande specificaties aansluiten?

Het betreft een electrisch apparaat uit N-Amerika, welke ik hier in Nederland wil gaan gebruiken.

Het apparaat verbruikt 85 watt, en volgens de handleiding heeft het een "120-volt AC electric outlet" nodig. Dus ik kan het niet zomaar in het stopcontact gaan stoppen, aangezien we hier een ander voltage hebben.

Volgens mij heb ik een zogenaamde omvormer nodig? Zoals hier:
http://www.digisellers.nl/acatalog/110_volt.html (de derde van boven).

Klopt dit, of heb ik iets anders nodig? (ik ben een leek op dit gebied)

Bijlage: foto van de stekker

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Naast de omvormer heb je ook een adapter nodig. Deze zit in iedere set met wereld stekkers en kan je overal ( van kijkshop tot blokker) kopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Aan die adapter heb je helemaal niks want die zet een Europese stekker om NAAR US model.
Eerst eens kijken of het toestel kan omgeschakeld worden naar 230 Volt, zo niet dan heeft u een transfo 110V/230V nodig.
Die stekker knipt u er gewoon af en zet er een Europese aan, dat is stukken goedkoper dan die adapters die u enkel daar voor kunt gebruiken.

Toegevoegd na 1 uur:
De juiste link toegevoegd waarmee u zelfs uw stekker kan blijven gebruiken, sorry voor de voorgaande verkeerde link.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die omvormers zijn leuk als je 220v apparaat aan een 110v net wil aansluiten.
Vraagsteller wil precies het omgekeerde.
Die omvormer is gewoon goed die jij daar gezien hebt, desnoods mag ie nog wat zwaarder zijn ook.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En stekker past er ook nog in. :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding