Hoe kan ik hier in Nederland een electrisch apparaat met onderstaande specificaties aansluiten?

Het betreft een electrisch apparaat uit N-Amerika, welke ik hier in Nederland wil gaan gebruiken.

Het apparaat verbruikt 85 watt, en volgens de handleiding heeft het een "120-volt AC electric outlet" nodig. Dus ik kan het niet zomaar in het stopcontact gaan stoppen, aangezien we hier een ander voltage hebben.

Volgens mij heb ik een zogenaamde omvormer nodig? Zoals hier:
http://www.digisellers.nl/acatalog/110_volt.html (de derde van boven).

Klopt dit, of heb ik iets anders nodig? (ik ben een leek op dit gebied)

Bijlage: foto van de stekker

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (3)

Naast de omvormer heb je ook een adapter nodig. Deze zit in iedere set met wereld stekkers en kan je overal ( van kijkshop tot blokker) kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Aan die adapter heb je helemaal niks want die zet een Europese stekker om NAAR US model.
Eerst eens kijken of het toestel kan omgeschakeld worden naar 230 Volt, zo niet dan heeft u een transfo 110V/230V nodig.
Die stekker knipt u er gewoon af en zet er een Europese aan, dat is stukken goedkoper dan die adapters die u enkel daar voor kunt gebruiken.

Toegevoegd na 1 uur:
De juiste link toegevoegd waarmee u zelfs uw stekker kan blijven gebruiken, sorry voor de voorgaande verkeerde link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die omvormers zijn leuk als je 220v apparaat aan een 110v net wil aansluiten.
Vraagsteller wil precies het omgekeerde.
Die omvormer is gewoon goed die jij daar gezien hebt, desnoods mag ie nog wat zwaarder zijn ook.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En stekker past er ook nog in. :)