Waarvoor staat HR03 en 80AAAHC bij een batterij?

Ik heb een NiMH (nikkelmetaalhydride) batterij, AAA als afmetingen, 1,2V als nominale spanning en een capaciteit van 800mAh
Daarnaast staat er op de batterij ook HR03 en 80AAAHC. Weten jullie de betekenis daarvan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

R03 is een aaa / potloot batterij zink lading

de L staat voor de R dan gaat het om alkaline batterijen
de H staat voor de R dan gaat het om NiMH batterijen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verschillende merken anderen andere type benamingen per afmeting maar ook volgens het soort batterij .
Een AAA batterij kan ook R03, UM-4, LR 03, AM-4, MN2400 of HP16 als type aanduiding hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar voor wat staat HR03 ??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die R staat voor rechargeable, dus een accu maar dan staat dat er ook specifiek op vermeld.
bv: Accu HR03 750 mAh AAA, komt ook overeen met DC2400.