Hoe knip je een video (af) qua grootte?

Ik gebruik het filmbewerkingsprogramma Corel Videostudio ProX3.
Vanmiddag heb ik mijn nieuwe green screen uitgetest en wil deze bewerken in ditzelfde programma. In de bijgevoegde foto zie je het screen zelf, én de bewerkte.
Alleen wil ik de zijkanten weg (van mijn kamer), zoals je kunt zien in de rode vakken. Ik wil de video dus bijsnijden waardoor ik alleen het screen (en dus mezelf) heb en dan pas bewerk.
Anders is het zo onprofessioneel! ;-)

Dus... weet iemand hier hoe je een video kan bijsnijden naar een bepaalde grootte zodat mijn kamer verdwijnt?

Alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (1)

Wat jij wilt is een functie dat in de video-editing wereld "cropping" heet oftwel bijsnijden van je beeld.

Hieronder vind je een linkje waarop iemand anders al een antwoord met stap voor stap uitleg op precies dezelfde vraag als jij kreeg:

http://au.answers.yahoo.com/question/index?qid=20100817181525AADXIKs

Veel succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier is ook een linkje met youtube filmpje hoe het in Pro X2 ging, misschien dat het vrijwel hetzelfde is als in X3

http://www.youtube.com/watch?v=nDkPkygxE84