Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen aan een adapter die veel lawaai maakt?

Ik heb sinds kort een Seagate Expansion 2 TB Desktop Drive, die op netstroom werkt. De bijgeleverde adapter maakt echter een hoop lawaai als ik deze in het stopcontact laat zonder dat de harde schijf actief is. Wanneer de harde schijf wel actief is (dus ingeplugd), dan stopt de adapter met lawaai maken. Overigens maakt de adapter een krakend/piepend geluid, dat ik niet gewend ben van een adapter.

Wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
584

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Terug naar de winkel als er nog garantie op is.
Een adapter hoort geen lawaai te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, gezoem hoort wel een beetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"De bijgeleverde adapter maakt echter een hoop lawaai"
Lijkt me iets meer dan gezoem.
Gezoem hoort trouwens ook niet. (Vroeger deden we wel eens hairspray op oude transformators omdat de platen gingen trillen na verloop van tijd) maar als ze goed gebouwd zijn maken ze (nagenoeg) geen geluid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Moordigger, udenkt dat ik 20 jaar achter ben omdat het tegenwoordig geschakelde voedingen zijn. U heeft wel een punt maar sommige zijn inderdaad nog voorzien van een transformator maar daar heeft hij blijkbaar geen weet van. Uw antwoord had ik eerder gegeven maar intussen verwijderd om geen nutteloze negatieve reacties te krijgen.
Uw tip met die haarlak vind ik ok, omdat die blikplaten inderdaad slecht gemonteerd kunnen zijn en duidelijk op een fabricage fout lijken gezien ook het 2e exemplaar hetzelfde fenomeen had.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding