Wat is de input van een elektromotor (van een output) en de output van de oplader voor een accu daarvoor?

Wij zouden graag willen weten wat de input (voltage en ampère) van een elektromotor van een gemiddelde elektrische auto is.

Ook zouden we graag weten wat de output is van een oplader voor een accu in de auto hierboven.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Die auto moet gewoon aan het stopcontact kunnen, dus 230 Volt en 1 Amp. (input en output). Volvo heeft inmiddels een krachtstroom oplader:

http://www.automania.be/nl/auto/volvo/volvo-nieuws/volvo-car-corporation-verkort-het-opladen-van-elektrische-auto-tot-anderhalf-uur
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pardon, was een 6 vergeten: 16 Amp

Andere antwoorden (1)

De meeste Electrische auto's gebruiken motoren van 200 Volt. De stroom die deze motoren gebruiken kun je zo uitrekenen. Bij een 20 Kilowatt-motor van 200 Volt loopt er een stroom van 100 Ampère.
Maar er is geen industriestandaard voor en het is ook niet dezelfde spanning als het oplaadpunt gebruikt. Daarvoor is wel een industriestandaard afgesproken die met een veel hogere (maar wel variabele) spanning werkt, zie de uitleg van de Yazaki-stekker op Wikipedia. Als je de capaciteit van de accu's weet en de laadtijd, kun je de benodigde stroom trouwens ook zo uitrekenen. Die verschilt ook enorm van het ene merk tot het andere, maar het zijn gigantische stromen. In de eerste versie werd uitgegaan van 16 Ampere, maar er is nu een nieuwe standaard in de maak, waar ze het al hebben over 400 (!) Ampère. Bij 450 (!) Volt, jawel. Dat zijn echt gigantische waardes, maar je accu is wel lekker snel opgeladen.