Welke printer kan ik het beste nemen voor thuisgebruik?

Beste mensen,

Ik heb thuis momenteel een HP c5380 All-in-one printer waar ik al langere tijd niet tevreden mee ben. De opstarttijd van de printer is erg lang, hij voert constant onderhoud uit met veel herrie, de afdrukkwaliteit is matig tot slecht en de inkt gaat maar heel kort mee. Kortom, geen goede aankoop voor 100 euro.

Ik ben nu op zoek naar een nieuwe printer, maar heb geen idee welke goed is. Ik zou dus graag advies willen over bepaalde merken/modellen (HP mag ook). Zolang de printer een beetje voldoet aan de volgende punten vind ik het goed:

-Printer en scanner in 1
-Zuinig met inkt
-Korte opstarttijd
-Goede afdrukkwaliteit (zowel documenten als foto's)

Ik lees graag de reacties zodat ik snel een keuze kan maken voor een nieuwe printer. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

De vraag welke printer je het beste kunt aanschaffen, is met de gegevens die jij vermeldt lastig te beantwoorden. Als je uitgaat van een inkjetprinter die 40 pagina's per minuut print (zowel zwart/wit als in kleur) in een resolutie van 1200 dpi, dan kom je uit bij de Epson Stylus Photo RX 685: http://www.printer.com/result.aspx?cl73ejkr3kj5577p23fluv4s90q9davjrrg4rntab8jqbd0rejrgj2sk5rvcudrsc9t05ahth3961p55v8ik009cadeev7sjk07o367rjcan0f6c5idnqbg4jca05u7rmmpsb5171slns

Op de website kun je exact invullen wat je wensen zijn, waarna je een lijst krijgt met printers die aan die voorwaarden voldoen: http://www.printer.com/home.nl.html?cl73ejkr3kj5577p23fluv4s90q9davjrrg4rntab8jqbd0rejrgj2sk5rvcudrsc9t05ahth3961p55v8ik009cadeev7sjk07o367rjcan0f6c5idnqbg4jca05u7rmmpsb5171slns

Toegevoegd na 19 uur:
Je zou ook even op de website van PCM kunnen kijken. Daar vind je een vergelijking van diverse printers. De Canon Pixma MG4250 scoort erg goed!
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel, dat is een hele handige site!

Andere antwoorden (2)

Ik heb ook een HP all in one printer en ben ook matig tevreden. De inkt is duur, originele cartridges zijn 60 euro en de printer kost zelf tussen de 80 en 100 euro (100 is aan de dure kant).

Ik ben meer tevreden over de Canon en Epson printers deze komen ook op de recensiesite kieskeurig goed uit de bus.

Je kunt het ook omdraaien; eerst kijken of er een goedkoop alternatief is voor de inkt (bijv. van Pelikan) en dan de beschikbare types met elkaar vergelijken op kieskeurig.

Als je veel afdrukt is een laserjet veel goedkoper (uiteindelijk). Wat ook helpt is om altijd zwart/wit afdrukken aan te zetten en alleen bij uitzondering kleuren af te drukken. Foto's kan je beter afdrukken bij kruidvat. Dat kost per foto veel minder geld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foto's zelf afdrukken is zelf altijd goedkoper.
Het is lastig te bepalen, maar via Tweakers.net kom ik uit op deze: http://tweakers.net/pricewatch/289723/brother-dcp-j725dw.html.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit zelf te twijfelen tussen Canon en HP. Canon schijnt een bepaalde printtechnologie te hebben waarmee ze een hele goede afdrukkwaliteit garanderen. Dus ik denk dat het een Canon wordt, maar ik moet nog even goed kijken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat soort dingen zeggen merken altijd, maar als je kijkt naar de kosten is de Brother waarschijnlijk beter dan de Canon.