Hoe moet ik de dvd-speler aansluiten met de horizonbox?

Ik heb de horizonbox en de televisie via de hdmi-kabel, en de dvd-speler gaat via de scartkabel naar de televisie. Ik krijg sindsdien de dvd-speler niet meer aan de praat. Moet ik de scartkabel van de dvd-speler dan in de horizonbox aansluiten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (1)

In principe hoort je DVD het gewoon te doen. Waarschijnlijk springt je tv gelijk op het eerste de beste HDMI kanaal (dus van je horizonbox) en niet naar je DVD signaal. Wat je kan doen:
1) Alles uit, DVD aan, TV aan (dus je horizon uitlaten), als het goed springt ie dan automatisch naar je dvd signaal.
2) Terwijl je tv kijkt met je horizon box, staat er op je afstandsbediening een knopje 'input'. Dan krijg je een lijstje met alle beschikbare signalen van je TV (HDMI, scart, etc.). Kijk even op welk signaal je dvd speler zit (waarschijnlijk SCART of A/V) en selecteer dat signaal, uiteraard moet dan je dvd speler wel aan staan.

Als dit niet werkt, zou ik toch even naar je DVD speler of kabel kijken, misschien heeft ie het begeven.