als je een subwoofer vlak bij de tv zet, is dat niet slecht?

is het niet slecht als je de subwoofer achter je televisie zet, omdat alles gaat trillen??

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

het lijkt me dat je TV hier wel tegen zou moeten kunnen.
maar je weet het natuurlijk maar nooit of er langzaam dingen worden losgetrild... persoonlijk zou ik de subwoofer juist lekker vlak bij jezelf zetten, hmm heerlijk die trillingen!:D geniet er momenteel ook van...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje

Andere antwoorden (2)

Nee het is niet slecht, maar die trillingen waar jij het over hebt, is dat de speaker die clipt of is dat omdat de subwoofer trilt tegen de TV?

In het eerste geval kan het wel kwaad en in het tweede geval zet je die subwoofer één millimeter verder dan de tv af, dan is dat opgelost... Maar als je speaker van de subwoofer clipt, dat wil zeggen dat de speaker niet met de stroom mee kan bewegen, dus in feite te laat komt omdat de stroomsterkte te groot is dat is het slecht voor de speaker... Dan moet je die of zachter zetten of minder bas geven...

Maar als het zomaar gaat trillen, leg er dan een vilten matje onder of een muismat, die gebruikt toch niemand, dus die hebben we overal wel over, dan is het over... Dat kan dan weer geen kwaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Bijna goed. Bij het zogenaamde 'clippen' van een luidspreker komen de uitslagen niet 'te laat', maar zijn de uitslagen te groot, of ga je over de grenzen van de mogelijkheden van de versterker heen. Die vervorming komt niet door 'achter lopen'.
Voor het geluid is het niet slecht. Je zou hem geisoleerd op kunnen stellen. Maar het magnetische veld van de subwoofer kan er voor zorgen dat je TV beeld wordt vervormd. Ik persoonlijk zou een andere plaats voor mijn sub woofer zoeken