Waar kan ik een reisstekker voor in Zuid-Amerika kopen?

Ik heb een reisstekker nodig voor mijn reis naar Zuid-Amerika alleen vraag ik me af waar ik deze kan kopen? Welke winkels verkopen deze? En dan niet online winkels.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (6)

Bij elke anwb kan je dit soort stekkers kopen.
11 jaar geleden
Bij de Blokker hebben ze die ook.
Natuurlijk bij de ANWB.
Grote outdoorshops zoals Bever sport
http://www.bever.nl/bo-camp-wereldstekker-met-7-adapters-2AA1A80002?gclid=CKS8nd3wwrUCFczHtAodzhAA1g

Grote campingwinkels of sportwinkels.

Een wereldstekker is een stekker met verschillende soorten aansluitingen, zodat een eigen stekker gebruikt kan worden op verschillende contactdozen die in allerlei vormen op de wereld aanwezig zijn.
Als het voltage ook afwijkt, zijn er ook stekkers deze om kunnen zetten.
Daar moet je dus op letten.
Moderne apparaten zijn echter geschikt voor verschillende voltages waardoor dit vaak niet meer nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij de kijkshop heb ik zo ook al wel gezien, en zou me miet verbazen als de DHZ markten ze ook hebben
11 jaar geleden
Op schiphol zijn er in de taxfree shop diverse winkels die dit aanbieden mocht je er een vergeten zijn of tot ontdekking komen er 1 extra nodig te hebben dus dat zal je laatste optie kunnen zijn om er nog 1 te krijgen maar ook zoals eerder aangegeven kun je bij de ANWB deze reistekkers krijgen en anders zijn er diverse webshops zoals Conrad.nl en anderen die voor een zeer schappelijke prijs een reisstekker kunnen leveren.

Mocht je apparaten bij je hebben die gebruik maken van batterijen, neem dan een aantal goede batterijen vanuit nederland mee zoals Duracel, Energiser of Varta. De kans dat je in Zuid America goede batterijen vind is kleiner, en kunnen wellicht lang niet zo lang meegaan als en setje goede vanuit nederland. Mocht je die vergeten zijn dan is schiphol tevens een optie om ze daar te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Hema heeft ze ook.

Nog een kleine tip:
Afhankelijk van de hoeveelheid ruimte in je koffer zou je een verdeelblokje of "zo'n splitter waar je twee dunne stekkers in kunt doen" meenemen.
Je kan dan meerdere apparaten tegelijk gebruiken/opladen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reisstekkers voor elk land in de wereld koop je bij een Handyman-winkel.

http://www.handyman.nl/main_as_accu.html