Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik upgrade van een 32 bits windows naar een 64 bits?

Ik heb al een tijdje een geactiveerde Windows 7 Ultimate op mijn laptop staan. Maar mijn pc is 32 bits en kan dus niet zoveel aan, dus ik wilde vragen of iemand hier wist hoe en of ik naar windows 7 ultimate 64 bits kan upgraden (ja ik heb ook de win7 installatie cd nog).

Dit is de info van mij pc:

Fabrikant Acer
Model Extensa 5230
Totale hoeveelheid systeemgeheugen 1,00 GB RAM
Type computer 32-bits besturingssysteem Aantal processorcores 1
Geschikt voor 64-bits Ja

Hij lijkt dus wel geschikt te zijn voor 64 bits?

Hopelijk kunnen jullie me helpen , Nick.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
900
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is onnodig, enkel je laptop zal er niet veel sneller door worden. Ik zal aanraden meer geheugen erin te laten zetten als het mogelijk is. Of anders een nieuwe snellere laptop kopen. Laat je dan adviseren door kenners.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meer systeemgeheugen zal ook wel helpen, zoveel mogelijk zou ik er dan in doen als ik jou was!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dan zal je er nog minimaal 1 RAM bij moeten prikken; dus een totaal van minimaal 2 RAM, maar dan gaat het nog stroef op 64 bits.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_7

Als dat erin zit, kan je gewoon met de installatie-CD Windows 7 64 bits installeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt allemaal, ik ga dan maar niet naar 64 bits upgraden.

Andere antwoorden (2)

je hoeft niet up te graden naar 64 bit want jou pc heefd maar 1gb. en om gebruik te maken van 64 bit moet je minimaal 4gb hebben en is het dus niet nodig en word je pc aleen maar langzamer dus niet doen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Upgraden van 32 naar 64 kan niet. Het gehele systeem (kernel, drivers, veel apps) is namelijk anders.

Verdere toelichting: Het klopt wat Logos zegt, je laptop zal niet sneller worden, eerder langzamer omdat 64bits wat meer vereist. Hoe je er bij komt dat je pc niet zoveel aankan omdat hij 32bits is volg ik niet helemaal. 64bits is alleen nodig als je meer dan 4GB RAM gaat gebruiken, of als je zeer zware en geavanceerde programmas gaat draaien.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding