Zwarte scherm en geen start menu?

Hey iedereen!
Ik ben mijn wachtwoord van mijn XP account vergeten, nadat ik een maand op vakantie was :P.
Maar nou kan ik niet meer inloggen. Ik heb een Windows XP cd waarmee ik het kan opnieuw installeren. Maar ik had veel programma's op dat andere account. En nu doet mijn PC heel traag ener is weinig ruimte beschikbaar.

Ik vond op Youtube/Google een oplossing: SAFE MODE. Maar als ik safe mode doe, dan krijg ik de Windows Log On scherm. Ik druk op Administrator, en daarna krijg ik een zwarte scherm met in elk hoek: ''SAFE MODE'', te staan. Ik zie geen startmenu of taakbalk. Ik heb geprobeerd om bij Task Manager, explorer.exe te openen. Maar dat herkent hij niet. Het enige wat ik kan openen is Task manager en daarmee kan ik niks. Want ik heb begrepen dat ik via Safe Mode de wachtwoord kan veranderen/weghalen.

Het zou echt fantastisch zijn als iemand een oplossing weet. Ik zit hier namelijk al een tijdje mee. Dus als je dit ook hebt gehad en een oplossing weet, vertel het alsjeblieft. Ik begin denk ik te stressen :D.

Alvast Bedankt,

Theo Duinenbergh

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Powergen
11 jaar geleden
Je bureaublad is niet weg, in de safe-mode klopt het dat je achtergrond zwart is. Dat is gewoon zo alleen je PC heeft waarschijnlijk de verkeerde instellingen staan als schermresolutie. Pas dus ff je schermresolutie aan tot een grootte waarbij jij het lekker vind om te kijken.

Antwoorden (2)

Ga naar Safe Mode volgens je eigen beschrijving. Houd dan de Windows-toets (het vlaggetje) en R tegelijk ingedrukt. Als het goed is krijg je nu het scherm 'uitvoeren' te zien. Typ hier 'control userpasswords2' (zonder de aanhalingstekens). Je kunt nu van alle gebruikers (accounts) het wachtwoord wijzigen.
(Dit kan alleen als het account waarmee je inlogt beheerdersrechten heeft. Standaard heeft het beheerdersaccount 'Beheerder'/'Administrator' een blanco wachtwoord. Als dat niet zo is moet je aan de slag met de zgn. 'Offline Windows Password & Registry Editor' om dat wachtwoord weer blanco te maken. Of laat dat door een kennis met verstand van computerzaken doen.)

Toegevoegd na 2 minuten:
NB: Met de Offline Windows Password & Registry Editor’ (zie bron) kun je wachtwoorden van alle accounts blanco maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Download de cd hirens hier staat oa een wachtwoord reset programma op. Succes