Waarom mag dubbel geisoleerd gereedschap niet geaard worden?

Ik ben momenteel bezig met een online VCA cursus. Hierin staat dat dubbel geisoleerd gereedschap nooit geaard mag worden. Kan iemand mij uitleggen waarom?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.1K

Het beste antwoord

ik denk dat de vraag over elektrisch dubbelgeisoleerd gereedschap gaat b.v. boormachine . ten eerste deze kunnen niet geaard worden. het metalen en elektrische deel zit n.m. in een speciale geisoleerde behuizing.Dit geeft een grte maten van veigheid. Als b.v. in een elektrische leiding word geboord, krijg je geen schok (dubbel geisoleerd he) met oude boormachines dus met aarding is de sterkte van de elektrisch schok afhankelijk van de goede of slechte verbinding van de aarding.Dus bij Dubb.geisoll. mach. nooit aarden.