Wie weet hoe het kan dat mijn dvd-speler na ongeveer 45-50 minuten ophoudt met spelen?

Bij de meeste dvd's die ik afspeel heb ik last van dit probleem. Heb wel eens iets gehoord over de overgang van de ene na de andere laag? Kan dit? Heb er totaal geen verstand van nl.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Daar zou je inderdaad de oorzaak kunnen zoeken.
Er is meer laser-energie nodig om de twee laag uit te lezen.
Mocht dat het geval zijn, dan is er weinig aan te doen,
gelukkig zijn DVD-spelers heel goedkoop.
Tenzij je de DVD's zelf brandt, dan kan het probleem heel goed zijn ontstaan bij het branden.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Brandt zelf geen dvd's. Maar de dvd-speler maakt deel uit van een home-cinema set. Kan ik daar zomaar een andere dvd-speler op aansluiten dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, meestal wel.
Kan het misschien zijn dat er een timer staat ingesteld zodat de speler niet onnodig aanblijft?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, dat is niet het geval.
Veel DVD's bestaan uit 2 lagen die na elkaar gelezen worden. De overgang van de ene laag naar de andere duurt soms een seconde. Als daarna je speler niet verder gaat, zou de laser vuil of versleten kunnen zijn. Vervangen loont zich tegenwoordig nauwelijks meer, maar met een wattestaafje (met spiritus) zou je de laser kunnen schoonmaken en de levensduur nog wat kunnen rekken.