Als je de code kent hoeft dat maar enkele seconden te kosten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je de code niet kent en je moet ze allemaal langs...
Dan zijn dat 10.000 mogelijke codes.
Tja, hoe lang je er dan over doet is moeilijk te zeggen.
Als je begint met 0000 en dan telkens één ophoogt dan kun je mazzel hebben dat de code 0013 is, dan ben je in een minuutje wel klaar, maar als de code 9998 is, dan ben je wel een tijdje codes aan het uitproberen.

Dit geldt uiteraard alleen als de kluis niet automatisch verder helemaal versleuteld wordt na het drie keer een verkeerde code invoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist, zo moeilijk is dat niet.
Er van uitgaande dat er een willekeurige code in staat en dat je bij een willekeurig positief natuurlijk getal onder de 10000 begint en dat je gemiddeld in zo'n 3 seconden de code kan wisselen en aan de deur kan trekken, zal dat gemiddeld 4 uur en 10 minuten duren.