Hoe stel je een legrand omnirex tijdschakelaar in ?

Ik heb sinds kort een tijdschakelaar gekocht zodat bepaalde dingen automatisch aan/uit gaan, maar hij kwam zonder handleiding of wat dan ook. Zou het zonde vinden om er niets mee te doen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.5K

Antwoorden (2)

Bij bijna elke tijdschakelaar zitten hele kleine pinnetjes aan de zijkant van de draaiknop die je in moet drukken met bijv. een pen om de gewenste tijd te activeren. Let wel op dat de schakelaar dan ingesteld moet worden op het huidige tijdstip door aan de grote ronde knop te draaien. Als het apparaat uit het stop contact is geweest, dan moet je de tijd opnieuw instellen. Als het lampje brand betekend dat je het aangesloten apparaat direct kan gebruiken. Dus als je het op een specifieke tijd wil gebruiken, dan moet je nog een schakelaar aan de zijkant omzetten zodat het lichtje uitgaat. Ik hoop dat het ook voor jluw apparaat zo werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aan de rand van de draaischijf zijn blokjes die u kan induwen of uittrekken, daarmee bepaald u de in/uit schakeltijden per 15 minuten. Er is ook nog een afzonderlijke schakelaar waarmee u een ingeschakeld toestel/verlichting kan afzetten onafhankelijk van de klok, de klok blijft wel doordraaien.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie blz 378 van de bijlage.