Waarom geen internet na installatie Windows 8 ?

Ik heb gisteren een acer aspire gekochten er stond Windows 8 op, maar ik kon voor 15 euro er Windows 8 op upgraden via het internet en ik heb dat dan gedaan maar vanaf het moment dat ik Windows 8 op mijn laptop heb kan ik geen verbinding krijgen met internet. Bij het Internetteken links onderaan mijn laptop staat er :"geen verbinding beschikbaar" . Kent iemand misschien een oplossing ? Het ligt niet aan onze internetmodem omdat het internet bij de andere laptops wel werkt en de verbindingen van onze buren enz verschijnen er ook niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als de eerder genoemde truc met het Wifi knopje niet gelukt is dan is door de update de Acer driver die de Wifi netwerkkaart bestuurd waarschijnlijk uitgeschakeld of vervangen door een windows driver die niet compatibel is. *Probeer of de laptop bedraad wel een internet (LAN) verbinding kan maken. *Kijk na in de configuratiesectie/hardware of alle onderdelen voor LAN/Wlan correct werken. (een uitroeptekentje bij de Wlan geeft aan dat iets niet in orde is, meestal een missend of slecht werkend stuurprogramma/driver) *Probeer eventueel de driver opnieuw te installeren via de site van Acer (support) en installeer de nieuwste versie. Zonodig via een andere internet PC en behulp van een USB stickje. Veel andere oorzaken kan het eigenlijk niet zijn. Toegevoegd na 2 minuten: Kijk na in de configuratiesectie/hardware/apparaten of alle onderdelen voor LAN/Wlan correct werken. (een uitroeptekentje bij de Wlan geeft aan dat iets niet in orde is, meestal een missend of slecht werkend stuurprogramma/driver) ....was vergeten apparaten erbij te zetten.

Misschien ziet er een knopje op je laptop waarmee je de wifi aanzet ? ik heb het idee dat hij nu gewoon uit is ? zie je ergens een ledje van wifi branden ? de kleur kan ook aangeven of hij uit of aan is meestal is het FN plus een sneltoets zie wifi symbooltje ?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100