Waarom geen internet na installatie Windows 8 ?

Ik heb gisteren een acer aspire gekochten er stond Windows 8 op, maar ik kon voor 15 euro er Windows 8 op upgraden via het internet en ik heb dat dan gedaan maar vanaf het moment dat ik Windows 8 op mijn laptop heb kan ik geen verbinding krijgen met internet. Bij het Internetteken links onderaan mijn laptop staat er :"geen verbinding beschikbaar" . Kent iemand misschien een oplossing ? Het ligt niet aan onze internetmodem omdat het internet bij de andere laptops wel werkt en de verbindingen van onze buren enz verschijnen er ook niet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de eerder genoemde truc met het Wifi knopje niet gelukt is dan is door de update de Acer driver die de Wifi netwerkkaart bestuurd waarschijnlijk uitgeschakeld of vervangen door een windows driver die niet compatibel is.

*Probeer of de laptop bedraad wel een internet (LAN) verbinding kan maken.
*Kijk na in de configuratiesectie/hardware of alle onderdelen voor LAN/Wlan correct werken. (een uitroeptekentje bij de Wlan geeft aan dat iets niet in orde is, meestal een missend of slecht werkend stuurprogramma/driver)

*Probeer eventueel de driver opnieuw te installeren via de site van Acer (support) en installeer de nieuwste versie. Zonodig via een andere internet PC en behulp van een USB stickje.

Veel andere oorzaken kan het eigenlijk niet zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kijk na in de configuratiesectie/hardware/apparaten of alle onderdelen voor LAN/Wlan correct werken. (een uitroeptekentje bij de Wlan geeft aan dat iets niet in orde is, meestal een missend of slecht werkend stuurprogramma/driver)

....was vergeten apparaten erbij te zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien ziet er een knopje op je laptop waarmee je de wifi aanzet ? ik heb het idee dat hij nu gewoon uit is ?
zie je ergens een ledje van wifi branden ?
de kleur kan ook aangeven of hij uit of aan is
meestal is het FN plus een sneltoets zie wifi symbooltje ?
capthavoc
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
ok dan moet je toch eens kijken onder apparaten beheer of je wireles kaart goed is geinstalleerd
ik ken het schema van windows 8 niet goed genoeg maar
zie desnoods help en ondersteuning
naar apparatenbeheer en zoek hem vanuit daar
en kijk of er een wireless kaart is en of deze goed geinstalleerd is
zie je kruisje ? wellicht rechtsklikken aanzetten ?
zie je vraagteken dan is de driver niet goed
probeer hem dan te verwijderen en herstart de pc
er wordt dan weer de driver opnieuw geinstalleerd wellicht helpt dat al
werkt dat ook niet
probeer dan de laptop toch even op kabel aan te sluiten op je router
en via windows update eens te kijken of er dan wel een goeie driver wordt aangeboden
of weer via apparatenbeheer wirelels rechts aanklikken driver vernieuwen via windows update
en anders via de website van de fabrikant ? maar zeg eerst maar of de kaart goed gezien wordt ?