Waar kun je goedkoop geluidsopname apparatuur kopen voor filmpjes, als liefste zo klein mogelijk?

Ik wil namelijk van veraf filmen maar het geluid dichtbij opnemen, de kwaliteit hoeft niet al te hoog te zijn, maar het moet natuurlijk wel verstaanbaar en zuiverder als met een mobieltje zijn..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar film je mee, ik neem aan een goede videocamera of DSLR?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Digitale spiegelreflex, in dit geval gaat het om mijn Canon EOS 550D

Het beste antwoord

Je zou kunnen overwegen om een richtmicrofoon te nemen voor op je camera. Maar in geval van veel bijgeluiden (drukke beurs ofzo) zou je ervoor kunnen kiezen om een dasspeldmicrofoon aan te schaffen .

Echter dit is niet zo goedkoop als het draadloos is. In dat geval kan ik Sennheiser wel aanbevelen. Ook kan je met een dasspeldmic de geluidsopname ook opnemen op een memo-recorder, en dan de opname in je filmpje monteren. Kost wel wat tijd, maar zo ging het vroeger ook. Met de flimklap werd een 'klap' gemaakt waarmee je in de montage het moment van beeld en geluid precies synchroon kan krijgen.

Voor iets van 70 euro kan je zoiets al geregeld hebben, voor draadloos moet je wel minimaal 350 euro neerleggen. Let vooral dan op de zendfrequenties die gebruikt worden. Niet elke frequenties mogen zomaar, dus met goedkope import uit Amerika zal je mogelijk geen goed signaal krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat ik een memorecorder pak, ik wist niet hoe zoiets heette, maar ik zie op Bol.com als een Sony ICD-BX112 staan, ik denk dat je daar wel fatsoenlijk geluid mee op kunt nemen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vast wel, ik raad wel een e.v.t een goede microfoon aan om erop aan te sluiten als je je handen vrij wilt hebben of professioneel over wilt komen, dan dat je steeds een opnameapparaat in je hand houdt ;-)
Maar dat is aan jouw de keuze.