Wat is het uitgaande toerental?

Als je deze motor pakt, hoe snel (met hoeveel rpm) draait het uitgaande staafje dan rond met hoeveel volt?

Transmissiemotor RB-35

Beschrijving

Perfecte afwerking, zeer hoge weerstand, stil, klein en toch een zeer goed rendement. De in- en uitgaande assen zijn gemakkelijk verstelbaar.

Uitvoering

Toerental onbelast 6000 omw./min.
Toerental met belasting 4650 omw./min.
Motordraaimoment 35 g/cm
Stroomverbruik onbelast ± 80 mA (zonder transmissie)
Stroomverbruik belast ± 300 mA (zonder transmissie)
Motor-Ø 35 mm
Transmissie-Ø 37 mm
Rendement 53%.
Technische specificaties

Voedingsspanning 12 V=
Afm. (Ø x l) 37 mm x 79,5 mm
Max. belastingsstroom 2.1 A
Max. draaimoment 180 Ncm
Max. aandrijvingsbelasting 18 kg/cm · permanent 6 kg/cm
Onbelast toerental bij 1,5 V 10 omw/min
Aslengte 12 mm
Nominale spanning 12 V
Belast toerental 9 omw/min
Tandwielreductie 1:600
As-Ø 6 mm

http://www.conrad.nl/ce/nl/product/221936/Transmissiemotor-RB-35-1600/SHOP_AREA_19781&promotionareaSearchDetail=005

de uitvoering rpm is anders dan wat daaronder staat welke moet je dan pakken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Kijk het toerental is afhankelijk van de belasting, of te wel het geen wat aan de as gekoppeld zit. Met een redelijke belasting, draait hij dus ong. 4650 rpm, als ie vrij loopt 6000 rpm. Wil je een exact toerental, dan kan je beter een andere motor nemen, is het toerental bij benadering goed, kan je met deze uit de voeten.