Hoe werkt een Interactieve HD recorder en hoe sluit je hem aan?

Ik kreeg vandaag een actie van Ziggo binnen dat je met een alles in één abonnement een gratis interactieve HD recorder er bij krijgt.
Dat leek me wel wat.

Beneden staat mijn moeder haar TV, ze gebruikt die amper tot eigenlijk nooit dat is ook de reden waarom wij lekker slecht via de kabel tv hebben.

Op mijn kamer boven heb ik mijn eigen TV, HD tv maar ook op kabel waar ik dus van baal maar mijn vraag is dus:

Kan ik boven de interactieve HD recorder aansluiten en dat mijn moeder beneden nog steeds TV heeft via de kabel?
Zo ja wat heb ik nodig om hem boven aan te sluiten kwa kabels etc?

Ik heb alleen de kabel naar boven getrokken van de wand.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Boven tv kijken met de digitale decoder/recorder is geen enkel probleem. De kabelaansluiting gaat in de decoder en vanaf daar gaat een HDMI kabel (koop m bij de Action voor 2 euro en niet bij de MediaMarkt voor 30) naar de tv. Ziggo geeft op de kabel zowel het analoge als digitale signaal door, dus dat heb je al. Enige wat je dan nog nodig hebt zijn een smartcard waar de gegevens van je abonnement op staan (kopen wel de MediaMarkt voor 29,95 en registreren via Ziggo website als deze kaart er niet bij zit).

Om de decoder interactief te maken heb je ook verbinding met internet nodig. Bij sommige kan dat via wifi (draadloos) maar soms werkt alleen een ethernetkabel (zo'n grijze met een plastic plugje met klemmetje eraan). Interactief wil zeggen dat je het beeld kunt pauzeren en films kunt bestellen bij Ziggo. Dat vinden ze natuurlijk erg leuk, want gratis is dat niet. Daarom is die decoder 'gratis'...

Om HD beeld te zien, moet de TV natuurlijk wel HD zijn en HDMI hebben (als dat eerste het geval is heb je sowieso HDMI).

En kijk uit (gratis gaat de zon op) of de kosten van het abonnement niet stijgen, want dan betaal je het ding alsnog zelf.
paulus811
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij die van mij sluit je de kabel gewoon aan op de HD recorder, dan HDMI naar de tv. Ik ben niet 100% zeker van m'n zaak, maar ik denk niet dat dat problemen zou opleveren met een andere tv. Ik denk dat de HDMI kabel er wel al bij zal zitten, ik heb een wat goedkopere en daar zat er ook al een HDMI kabel bij.