Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt een afstandsbediening voor een radiografisch bestuurbare auto?

Want ik wil er een schakelaar van maken voor op afstand. Dus wat moet ik uit zon auto halen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Waarschijnlijk wil je een schakelaar maken die op mechanische basis iets omzet.

Als je dit wilt doen dan heb je een zender nodig (dat kastje met de sticks), een ontvanger en servo. In de zender en ontvangen moeten de juiste kristallen zitten 27Mhz of 40Mhz en beide moeten op hetzelfde kanaal staan afgesteld.

Op de ontvanger sluit je de servo aan en klaar is die. Nu kun je op afstand de servo bedienen.
Rest echter de vraag; wat wil je omzetten en is deze servo er krachtig genoeg voor. Daarbij komt dat je rekening moet houden met de ruimte waarin e.e.a. gebouwd moet worden. Laat ook ruimte over voor een accu. Deze moet zowel de servo als de ontvanger voeden en zal met de tijd geladen moeten worden.

Afhankelijk wat je wilt realiseren lijkt het me raadzamer dat je eens op internet neust omdat er tegenwoordig vele kant en klaar oplossingen verkrijgbaar zijn.
Kijk maar hier maar eens:

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTYzMjEwMDYyMw==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&p_init_ipc=X&~cookies=1&scrwidth=1440

Vele (electronsche) gadgets tegen een aantrekkelijke prijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je handbediening zendt signalen uit, meestal in de 27 of 45 Mhz band. In de auto zit een ontvanger, die met versterkertjes of relais de motortjes bedient.
Als je niet heel handig ben op elektronisch gebied zou ik er niet aan beginnen. Er zijn vrij goedkope draadloze afstandsbedieningen te koop, waar je lampen e.d. mee kunt schakelen.
(Lees meer...)
AWM
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding