Wie weet waar dit licht voor gebruikt is, en hoe oud hij ongeveer is?

Ik heb dit licht een keer gekregen met het verhaal dat het uit de tweede wereldoorlog kwam. Ik heb hier en daar wat rond gevraagd maar niemand heeft zoiets ooit eerder gezien.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Vermoedelijk is het een seinlamp of potlamp.
zie link
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is zeker geen pot lamp
Want bij een potlamp moest de lamp altijd beschermd zijn
door een koepelglas omdat hij anders geen lange levensduur zou hebben in de mijn
En looplamp die voor zijn tijd al een vernuftig
opwindbaar snoer had, het is een oudje maar een
jaartal durf ik je niet te geven want dat zou gokken zijn