hoe kan het dat mijn telefoon zomaar oplicht

Mijn telefoon gaat sinds kort zomaar oplichten. Dit is logisch als je een sms of whasapp bericht of dergelijk krijgt. Mijn telefoon schijnt op maar zonder reden. Ik heb geen sms ofzo. Wie kan mij helpen?? Ben wel benieuwd. Op google kan ik niks vinden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
onduidelijke vraag: wat voor merk/type telefoon heb je?

Het beste antwoord

Ik zie dat er een discussie ontstaat of het mogelijk spam is of niet. Het antwoord:
NEE. Dit is geen spam. Je telefoon is inderdaad verbonden met het internet maar spam kan alleen maar verstuurd worden via een bericht zoals een sms of een email.

De reden waarom je telefoon hoogstwaarschijnlijk oplicht is dat je een app hebt draaien die de meldingen aan heeft staan maar dan zonder geluid of trilfunctie en zonder een melding op het scherm. Je telefoon reageert hier natuurlijk op en licht dan even op.

Wanneer dit niet het geval is zou het nog kunnen zijn dat wanneer je een ouder toestel hebt met een schuifje voor de camera. Dat het schuifje soms van zijn plek verdwijnt waardoor de camera wordt gestart en gesloten.

Ook is het mogelijk voor sommige apparaten zoals een Apple product dat er een mogelijke update beschikbaar is voor een app of voor het besturingssysteem.

Succes;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Blijft mijn verhaal nog open: mijn telefoon heeft geen Internet, en geen camera. Toch licht ook mijn telefoon af en toe op. Waarom?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan het gevolg zijn van een of andere systeem storing. Of er is een notificatie vanuit je agenda of een alarm dat aan staat. Spam is het in ieder geval niet laat dat duidelijk zijn;)
Cryofiel
11 jaar geleden
Agenda? Heb ik niet, zoiets moderns zit niet in mijn toestel. Alarm? Het enige alarm is een wekker. Die staat uit - anders had ik dat al lang gemerkt. Spam? Nee, mijn toestel kan alleen SMS en telefoongesprekken ontvangen. Ik ontvang op zo'n moment geen van beide.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan houd ik het op een systeemstoring waar ik je in ieder geval niet bij kan helpen. Spam had ik inderdaad ook al uitgesloten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier hetzelfde, ook een telefoon die niets anders kan die ik 's nachts zie oplichten. Maar hee cryofiel: jij had toen toch dat hele verhaal over dat mobieltje en om de vier uur verbinding maken? Ik kan dat antwoord even niet meer terugvinden maar volgens mij is dat het gewoon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk! Bedankt voor het antwoord! Iedereen natuurlijk bedankt. Ik wil nog even reageren het gaat om een LG telefoon L5?? Geloof ik. Ik was ziek dus vandaar nu mijn reactie! ;)

Andere antwoorden (3)

Ik heb hier ook last van. Meestal komt er dan spam binnen of een update.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spam gaat via een smsje en dat merk je wel.
Cryofiel
11 jaar geleden
Bij mijn oude toestel gebeurt dat ook. Dat toestel kan alleen maar bellen en SMS-en. Zelfs MMS kan daar niet op, laat staan alle andere smartphone-dingen. Toch licht ook dat oude toestel soms ineens op. Zonder dat er een SMS binnenkomt en zonder dat ik word gebeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spam komt echt niet alleen via sms'jes binnen. Zolang jij op internet bent blijft het binnenkomen! zeker wanneer je gratis apps downloadt.
Cryofiel
11 jaar geleden
Maar hoe komt het dan dat ook *mijn* telefoon soms ineens oplicht? Mijn telefoon kan helemaal niet op Internet.
Je kan bij instellingen kijken en dan helderheid als het goed is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige telefoons lichten op wanneer de batterij volledig leeg is. Het is dan een waarschuwing aan de gebruiker om de batterij weer op te laden.