hoe laat ik een 25A apparaat werken op een 16A zekering?

ik heb hier een apparaat dat op 25A werkt helaas hebben wij hier maar 16A zekeringen thuis nu knalt de zekering er telkens uit als ik bezig ben nu heb ik al gekeken of ik er een 25A zekering in kon laten zetten alleen mag dit niet nu weet ik dat hier apparaten voor te koop zijn alleen weet ik niet hoe hoe deze heten. als u een andere oplossing weet hoor ik deze uiteraard ook graag.
alvast bedankt

Toegevoegd na 38 minuten:
helaas hebben wij geen porseleinen stoppen meer dus helaas gaat dit niet werken.

Toegevoegd na 19 uur:
Het gaat hier om een lasapparaat dat op vol vermogen 22.5A uit de muur trekt alleen piek spanningen heeft tot de 25A. Word aangesloten door middel van een verlengd kabel en het huis is koop alleen passen er geen andere schakelaars in de kast zal vanmiddag ff een foto proberen. Te maken

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Foto meterkast?
Wat voor soort apparaat?
Heb je een huurhuis?

Antwoorden (2)

Je kan sleuteltjes kopen waarmee je het binnen porseleinen rondje uit je stoppenkast kan schroeven. En er 1 met een groter rondje 25a er in kan schroeven. Ik heb het gewoon bij je Hubo gekocht.

Toegevoegd na 10 minuten:
Natuurlijk wel een 25 A stop gebruiken daarna.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vraagsteller heeft in de meterkast van die moderne schakelende zekeringautomaten,dus dit gaat niet.Bovendien zijn 25 ampere zekeringen ook dikker.
Een installatie automaat met een C of een D Karakteristiek gebruiken dan kan je met 16Ampere uit de voeten, normale automaten hebben een B Karakter en schakelen sneller uit C en D kunnen gedurende 10seconden 100 Ampere verdragen en ongeveer 1 minuut 25Ampere daarna schakeld de automaat als nog uit. Ik zou het niet verzwaren naar 25Ampere omdat het idee achter de C en D automaten is dat je wel kortstondig een hoop ampere door de automaat heen kan trekken maar niet continue! dan zouden de installatie kabel of draden te veel op warmen en vliegt de boel in de fik.. Een C-karakter lijkt mij een goede oplossing, ik heb zomaar wat ge googled en wat linkjes hieronder geplakt, succes