Waar kan je een goedkope maar wel goede e-reader kopen?

Ik wil een goedkope e-reader kopen voor in het vliegtuig op reis. HELP!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Bij Weltbild heb je een uitstekende E-reader, in kleur, die alle formaten leest (ook zelfgemaakte PDF's) en MP3's (voor luisterboeken en muziek) en instelbaar in de meeste europese talen (ook Nederlands) voor 59 euro. Je bent ook niet afhankelijk van een of andere uitgever / boekverkoper. Het is een allesvreter.

Goedkoper heb ik ze nog niet gezien, of je moet het tweedehands circuit in duiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb hem nu ruim een jaar, en hij bevalt uitstekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klinkt goed! Heb je met zon reader niet het gevoel dat je vanaf een computer monitor leest?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, helemaal niet. Je kunt zelfs het achtergrondlicht nog instellen, zodat het zelfs in het donker gewoon voelt alsof je van papier leest. (En dan gaat de accu ook nog langer mee;) )
Ik vind het een superdingetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah! mooi :) Ik ben al een tijdje aan het overwegen er 1 aan te schaffen. Is het zo dat er van (bijna) elk book ook een E-versie aangemaakt word of is het fenomeen E-reader dusdanig nieuw dat de meeste titels nog niet als E-book te krijgen zijn?
De goedkoopste readers zijn vaak android tablets met een reader app. Deze hebben een tft (of vergelijkbaar) scherm.

Met een tft scherm kan de gebruiksduur een probleem zijn.
Met een 'echte' e-reader kun je duizenden bladzijden lezen zonder opladen, een tft scherm houdt het meestal niet langer dan een uurtje of vier vol afhankelijk van de helderheid.

Ik heb ervaringen met een hema reader (99 euro) en de nieuwe sony prs-t2 (139) en wat mij betreft is de sony het prijsverschil ruimschoots waard. De bediening is aangenamer, hij werkt sneller, en voelt een stuk degelijker aan. Via een kennis ken ik de bebook, te koop rond de 100 euro, die werkt ook fijn, maar heb ik niet langdurig gebruikt.

De leeservaring is vrijwel gelijk - de schermen ontlopen elkaar niet veel.

Om je vraag te beantwoorden: goedkope tablets bij kruidvat en bart smit, de duurdere 'echte' readers bij alle electronicawinkels en via internet.