Als je een half jaar oud product koopt op Marktplaats en dit heeft een garantie van een jaar, geld de garantie dan ook voor de nieuwe eigenaar?

Heb je garantie als je een 2e hands product koopt? (Mediamarkt)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik haal het niet door elkaar. A koopt een product bij de Mediamarkt.
A hoeft het niet meer.
A zet het op marktplaats.
B koopt het.
B vraagt zich af of hij, als 2e eigenaar, en dus niet de directe koper, ook garantie heeft op het product wat A had gekocht.

Het beste antwoord

Ja de nieuwe eigenaar heeft ook garantie minus het aantal maanden dat al verstreken is.
De garantie is product-gebonden en niet persoonsgebonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oké, bedankt, ik wilde weten of het persoonsgebonden was, maar dit is dus niet zo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alsjeblieft.
Nee dat is niet zo, maar wel geldt (zoals eerder gezegd is) dat de bon in jouw bezit moet zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vond ik het duidelijkste antwoord. (niet persoonsgebonden)

Andere antwoorden (2)

Als het bonnetje van het product er bij zit, dan wel. Maar dan is de garantie nog maar voor een half jaar (als het product een half jaar oud is)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ervan uitgaande dat je een 2e hands produkt koopt, met geldige bon van de mediamarkt, dan heb je nog de resterende garantie = een half jaar.