Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een footswitch op elke versterker?

Ik heb een fender 'Princeton 65 DSP' versterker. Deze versterkers worden niet meer gemaakt en daarom is een footswitchch voor deze versterker heel moeilijk te vinden. Daarom is mijn vraag of een andere footswitch(van Fender en/of ander merk) op deze versterker kan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je met deze footswitch een effect in de versterker zelf in- en uitschakelt dan zal waarschijnlijk elke andere voetschakelaar die met dezelfde plug aangesloten wordt gewoon werken, kwestie van even proberen.
Als de plug een gewone 6,3 mm gitaarplug is dan kun je met een los gitaarsnoer proberen: als je de tip en ring van het andere uiteinde met een metalen voorwerp doorverbindt dan moet het effect inschakelen.
Werkt het dan kun je een kant-en-klare schakelaar kopen of zelf een willekeurige voetschakelaar met een gitaarkabel verbinden.
Succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik heb het even nagekeken in de manual voor deze versterker:
je kunt inderdaad zelf elke voetschakelaar gebruiken die op deze aansluiting past, er wordt wel aangeraden om geen coax-kabel maar gewoon twee-aderig snoer te gebruiken, waarschijnlijk omdat dat gewoon wat degelijker is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding