Kan er iemand mij een schema bezorgen hoe ik een Targa DRH 5600x aansluit op een satellietontvanger om programma's op te nemen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

rechtstreeks op de schotel is niet mogelijk, aangezien de Targa een tuner gebruikt.
Als er een ontvanger tussen zit zal je een kabeltje van de ontvanger (uitgang) naar de Targa (ingang) moeten trekken.
Nu ligt het er even aan of de Targa kan opnemen van de scart (zo'n brede zwarte) en of de ontvanger zo'n uitgang heeft, anders zal je een coax kabeltje moeten gebruiken (zo'n ronde die normaal gesproken uit de muur komt). Hou er rekening mee dat je je Targa op een vast kanaal zet aangezien het schakelen van het kanaal door de satelliet ontvanger geregeld wordt.
als je maar een "kop" hebt kan je dus maar 1 programma kijken en opnemen, heb je een schotel met 2 koppen (en dus ook een ontvanger daar voor) dan kan je er een kijken en een ander opnemen.. waarschijnlijk want dit ligt weer aan wat de ontvanger precies doet...

Mocht je een keer geld over hebben dan zou je opzoek kunnen gaan naar een alles in een apparaat, bijvoorbeeld een dreambox (zie link in bron), op marktplaats staan er nog wel een paar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedankt voor uw medewerking.
groeten r.roelants