Vol opladen en dan op een droge en zo koel mogelijke plaats bewaren. Indien mogelijk in een klein hermetisch afsluitbaar doosje (Tupperware) met een zakje silicagel in en dan in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hangt van het batterijtype af.
Loodaccu's bewaar je volgeladen in een koele ruimte (kelder)
NiCad of NiMH bewaar je ook vol in een koele ruimte maar volgens de regels moet je ze om de maand weer opladen. Ze hebben nl veel zelfontlading.
Li-Ion bewaar je best halfgeladen in de koelkast.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het zit zo, ik heb er een aantal in de aanbieding gekocht, 9 Volt blokjes, AA, en AAA allemaal type Ni-MH.
Ze zitten nog in de originele verpakking en zijn dus nooit opgeladen.
Heb ze op kamertemperatuur in een plastic tas gedaan, en omdat ik de accu's nog niet nodig ben zijn ze al zeker een jaar oud.
Ik vroeg me dus eigenlijk af hoe leveranciers dit doen, want ik neem aan dat die een hele voorraad hebben die ook niet direct worden verkocht.
--------------------------------------------------------------------
En dan zou ik graag deze voorbeelden even noemen, ik heb 1x een Li Ion accu besteld voor een Gsm maar het lukte niet om deze te laden.
Ook is het me overkomen met een nieuwe NI-MH accu die niet deugde, geeft vol aan, maar heeft niet eens de helft van de capaciteit.
En 2 Dect basis telefoons waar elk 2x AAA Ni-MH 900 Mah bij geleverd waren voor de handsets maar alle 4 accu's waren levenloos.
Hopenlijk kan iemand me een uitleg over geven, want is dit pure toeval,. of had dit misschien ook wel met de houdbaarheid te maken ?