Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geen av op tv bij Xbox alleen bij dvd ?

hallo ,

bij mijn Errros tv zit achter een aansluiting voor dvd en voor xbox als ik daar een schakelaartje tussen zet alleen, maar als ik mijn dvd aan druk gaat die automatisch naar EXT en als ik dan mijn xbox er aan doe doet die dat niet. ik kan ook niet bij zender 38 enz vinden of naar min 1 en er zit ook geen vierkantje met pijltje op me afstandsbediening of tv, moet ik nu een andere universal afstandsbediening halen of is er geen oplossing ?

alvast dank

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
636

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

de reden hiervoor is vrij simpel.

op het moment dat je de dvd speler aan zet en deze via scart aangesloten is geeft deze een spanning af op pen 8.

deze spanning verteld de tv dat hij over moet schakelen op de desbetreffende ingang.

Je xbox is 9 van de 10 keer aangesloten met een verloopstukje waarop een gele, een rode en een witte stekker zitten. als je de xbox aan zet wordt er dus geen signaal mee gegeven dat de tv moet overschakelen.


wil je dus dat hij automatisch overschakeld, dan zal je die spanning op die pen moeten zetten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding