Kan ik op een stopcontact met 2 aansluitingen een stekkerdoos aansluiten, daarop een Wasmachine, koelkast, en zo nu en dan een magnetron/frituur?

Ik heb een hoek waar mijn koelkast met daarop mijn magentron, daarnaast wasmachine en daarnaast een frituurpan. Maar het stopcontact heeft maar 2 aansluitingen, derhalve vroeg ik mij af of het mogelijk is daar een stekkerdoos op aan te sluiten. Zodat ik alles tegelijk aan kan sluiten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (4)

Dat kan,mits randaarde een een bijpassende zekering voor die groep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daat kan maar dan kan u die NIET gelijktijdig gebruiken.
Op één kring met 16 Ampère zekeringen kan maar 3,6 kW.
een droogkast en een wasmachine hebben ELK gemiddeld 2,5 kW verbruik, een magnetron 1,2 kW en een frietketel al gauw 2 kW. U kan dus best maar &&n toestel gelijktijdig laten werken om oververhitting te vermijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan maar alleen onder de volgende voorwaarden:
_Het verdeel blok moet een professionele zware uitvoering zijn voor 16 ampère, niet zo'n 3,50 ding uit de doe het zelf.
_Zoal al gezegd, het kan niet tegelijk aan, alleen de koelkast kan samen met elke combinatie.

Het beste is om er een dubbel stopkontakt bij te laten maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In BELGIE kan dit niet , een wasmachine moet op een volledig afzonderlijke leiding en zekering van 20 A
met draad van 2,5 mm of kabel van 2x2,5 + 2,5 (= de aardingdraad geel/groen)