Hoe stel ik mijn Showtec LED PAR56 set met dmx controller in? Zie uitleg voor details!

Ik heb vier showtec DMX led parren 56. En een showtec led operator 4. Kabels enzo heb ik wel. Maar de lampen beginnen alleen maar apart te knipperen. Kan iemand uitleggen hoe ik die rode schuifjes moet zetten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Hangt er vanaf welke dmx adressen je aan welke lamp wilt geven. En hoeveel dmx adressen de lampen hebben.
En wil je ze tegelijk dezelfde kleur geven of allemaal apart?
Dmx adres 1= schuifje 1
2= 2
3=4
4=8
5=16
6=32
Etc.
Dus als je een lamp dmx adres 18 wilt geven, moet je schuifje 5 en 1 en 2 omhoog zetten=18.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerst, heel erg bedankt voor je antwoord. Hoe ik de waardes bereken, daar heb ik een app voor (av tools)!
Ik heb nu alle lampen op '1' staan. Dan werken de kleuren, fade, strobo wel. Maar op muziek werkt niet, kan geen showtjes maken. Niks, en de lampen doen beide hetzelfde. Het is de bedoeling dat ze alle 4 (zitten ook 4 fixtures op!) apart bestuurd kunnen worden. Er staat in de handleiding iets over 'startwaardes' maar ik begrijp er echt helemaal niks van. En als ik er 4 bij wil kopen kan ik toch per 2 lampen een zelfde waarde geven, zodat die 2 hetzelfde doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je ze apart wilt aansturen, moet je op Lamp 1 dipswitch 1 omhoog zetten, op lamp 2 dipswitch 3 en 2 en 1. op lamp 3, dipswitch 4 en 3 en 1. En lamp 4 dipswitch 5, en 2 en 1.
Als het goed staat lamp 1 dan op kanaal 1, 2 op 7, 3 op 13, en 4 op 19. Want als ik het goed heb, gebruiken de lampen 6 kanalen..
Het geluid werkt volgens mij alleen als ze in de stand alone mode staan, of er moet iets van een microfoon in de lichttafel zitten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En idd, als je 8 lampen hebt kun je ze per 2 aansturen...