Hoe sluit ik een tweede accu aan in mijn wagen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

het beste voor in een auto is om de 2de accu parallel aan te sluiten op de eersten dat houd in van accu 1 naar accu 2 je sluit met extra bekabeling de ene plus op de anderen plus aan 1 naar accu 2 en de de min op de min ook met extra bekabeling wel belang rijk is dat de accu's precies het zelfde moeten zijn dus als je over weeg een 2de accu in je auto te zetten dan moet je 2 nieuwe accu's koppen van het zelfde merk en type de volts blijven het zelfde maar de capaciteit word meer in serie is dit anders je sluit ze dan zo aan de 2 accu's op elkaar aan met 1 extra kabel namelijk van de plus naar de min het ziet er dan zo uit plus van de auto - aan gesloten op accu 1op de plus - van accu 1 pakje dan de min pol en die sluit je aan op de plus pol van de anderen accu - de min pol die van de auto is sluit je aan op de min van de overgebleven min pol op de accu 2 let hier bij dan wel op als je dan 2 accu's heb van (voor beeld) 2 keer 12 v dat het in serie aan gesloten bij elkaar word op geteld 12 + 12 = 24 volt dat betekend dus dat je 12 volt te veel heb om dat een accu rond de 12 a 13 volt geeft dit hier boven raad ik dus af conclusie u moet hem paralel aan sluiten dan blijft het 12 volt de totalen capaciteit . je kan dan langer bijvoorbeeld de radio er op kan laten spelen . als de motor niet draait uiten raad. of als je een paar zware subwoofer er in heb dan is dat ook wel fijn want die trekken meer stoom vermogen . ik hoor het duidelijk omschreven te hebben mvg roy starpc

Bronnen:
uit eigen ervaring en elektrisch kennis

hoi Rolduc, vermoedelijk wil je extra apparatuur op de tweede accu aansluiten, zonder dat je de andere dag de startaccu leeg hebt getrokken en niet meer kan vertrekken. dat doe je als volgt: beide accu's sluit je via een DIODE aan op de generator. op de eerste accu sluit je weer de normale auto installatie aan, de tweede accu is voor jouw extra doel. nu kunnen beide accu's worden opgeladen, maar de start accu kan niet onbedoeld worden ontladen. ook de tweede accu kan niet door de startmotor worden ontladen. uiteraard kan je er een schakelaar tussen plaatsen, dan kan je alsnog van de andere accu gebruik maken dit soort schakelingen zijn kant en klaar in de handel. zoek bij de caravan en/of kampeer handel, mogelijk heeft de garage ook wel zo iets liggen. zelf maken is natuurlijk leuker. de dioden moeten de laadstoom van de accu's aan kunnen. de belastingstroom is (startmotor) heel groot. veel suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100