Kan je als verkoper ook opgelicht worden dmv nigeriaanse oplichting als je met paypal handelt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Ja, vandaar dat je met Ebay ook verzekerd bent. Wat je in de gaatte kan houden is als je iets daar verkoopt bijvoorbeeld en die wilt het buiten ebay omdoen dat je het moet afkappen. Heb je een webshop dan ben je zelf de l.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En stel je handelt met Marktplaats? En iemand wil het via paypal betalen.
Jazeker. De koper biedt je een royale prijs voor je product, jij gaat akkoord, de koper maakt het geld over via paypal, jij stuurt het product op, de verkoper zegt dat hij het nooit ontvangen heeft en krijgt zijn geld terug via paypal. Jij bent je product kwijt en je ontvangt geen geld...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En als je het aangetekend verzend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Das een goeie vraag zeg! Denk dat de meeste mensen dat niet doen omdat ze denken voldoende beschermd te zijn via paypal... Ik denk trouwens ook dat op het moment dat de koper zegt dat hij het product niet ontvangen heeft, hij direct zn geld teruggestort krijgt. Zij van paypal gaan dan niet bij de verkoper checken of dat waar is. De koper kan ook gelijk zijn account opheffen en hij zal waarschijnlijk niet zijn echte naam adres en rekeningnummer gebruiken. Bij die vriendin van mij ging het om een auto, die de engels sprekende man op wilde laten halen door een vriend. Hij zou het geld op paypal zetten en de vriend zou de auto ophalen. Op het laatste moment heeft mijn vriendin de verkoop geannuleerd omdat het niet goed voelde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mriek: hoe kan het dat paypal dan nog steeds doet alsof het zo'n veilige manier is?