Wat moet ik doen nu een mp3 speler per ongeluk is meegewassen in de wasmachine?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.7K

Het beste antwoord

oei allereest de batterij er uit
en dan maar hopen dat als ie droog is dat ie het nog doet
even op de cv leggen
goed drogen dus en laat hem maar een paar dagen liggen en dan even proberen
misschien heb je mazzel
maar geef je maar kleine kans
om je en beeyje hoop te geven ik heb ooit een usbstick in de wasmachine gehad die deed het na drogen nog steeds
maar een mp3 speler heeft toch iets meer waar wat aan kapot kan gaan helaas

toch succes gewenst
capthavoc
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zit een ingebouwde batterij in die je oplaad via de usb.
Hij ligt nu uit te dampen op de vensterbank...
capthavoc
14 jaar geleden
veel kans geef ik je niet helaas, zeker niet met ingebouwde batterij :(maar ja je hebt mazzel dat het zo koud is kan je over een paar dagen pas naar de winkel
in tussen merk je vanzelf of ie het doet of niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor het advies maar het heeft, helaas, niet geholpen...

Andere antwoorden (9)

Het beste is een nieuwe kopen. Ik ben bang dat de electronica in je speler naar de ratsmodee is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eerst maar eens gewoon te drogen bij de kachel en daarna met een fohn.Veel kans op overleven geef ik je niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet je 'm even in de droger doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meen je dat nou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindT ???
U kunt overwegen om een nieuwe te kopen. Bij de Paradigit bijvoorbeeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Werkt u daar soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee... Eerste wat in me opkwam.
per ongeluk in de droger doen... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze raad werkt ook voor veel andere soorten electronisch materiaal zoals telefoons.
Ten eerste zo veel mogelijk uit elkaar halen, het eerst de batterijen.
demonteer echter zo dat het later ook weer in elkaar kan.
Spoel alle zeep zorgvuldig weg met warm water.
daarna spoel je je apparaatje met demiwater na, zodat alle geleidende stoffen die in wasmiddelen zitten (zouten)
volledig weggespoeld zijn.
Daarna alles voorzichtig drogen in tissue, het laastste aan de lucht.
Als alles kurkdroog is, zet je je apparaatje weer in elkaar en doet er nieuwe (volle) batterijen in.
Je hebt een goede kans dat het apparaat werkt als van ouds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn broer heeft een aantal jaren geleden zijn mobieltje in de plomp laten vallen, hem eruit gevist en 3 dagen laten drogen op de verwarming. batterij apart van de rest van het apparaat.

Die deed het toen weer goed en heeft er nog een aantal jaren van genoten. Hoe dit zit bij jouw mp3 speler is natuurlijk de vraag omdat deze dus zeer langdurig in het water heeft rondgedreven.

Ik zou hem eerst proberen te drogen, misschien heb je geluk.... misschien ook niet en dan zit er niks anders op dan een nieuwe kopen. Helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eens alle stukje uit elkaar te halen. 1 dag laten drogen, eventueel met een fhon ofzo.
En dan weer inelkaar zetten. Dan kijken of die nog doet.
zo niet. weggooien.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij het klein chemisch afval dumpen en een nieuwe kopen of niets doen, beter voor jpouw gehoor.