Waarom wordt het scherm van mijn ipod een soort contrast?

Ik heb een ipod 4e generatie Het scherm van mn ipod wordt soms heel donker dat ik via het zonlicht een beetje kan zien waar ik op tik. Ik heb mijn verlicht helemaal hoog staan. Maar ook de kleuren zijn anders geworden. Ik heb een scherm foto gemaakt een gestuurt naar me zelf daar uit bleek dat de kleur niet veranderd zijn. Toen ik het contrast had veranderd op mijn ipod werd ie nog donkerder! Toen ik mijn ipod een keer in de oplader had gestopt werd ie opeens helemaal donker. Mijn gevoel ligt aan het scherm. Herkend iemand die probleem? Weet misschien iemand hoe je dit kan oplossen? Moet ik een nieuw schermpje kopen? Telt de garantie ook voor het scherm? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

misschien heb je bij helderheid ´pas automatisch aan´ aanstaan. hierdoor past het scherm zich automatisch aan aan zijn omgeving, ook al heb je de helderheid op zijn hoogst staan. zet dit eens uit en kijk wat er gebeurd.
je gaat hiervoor naar instellingen --> Helderheid --> pas automatisch aan uit!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
helaas, was te proberen:(
Ga naar instellingen > algemeen > toegangkelijkheid > wit op zwart > *haal de schakel over*
Óf, ga weer naar "toegankelijkheid" en tik dan de knop "driemaal thuisknop" aan, daarna moet je drukken op "uit"

Als het goed is is het nu over.

Veel succes!